Tevreden klant of SUPER tevreden klant? 3 Tips!

Tevreden klant of SUPER tevreden klant? 3 Tips!

Een 9 of een 10. Een SUPER tevreden en Loyale klant is erg belangrijk binnen het autobedrijf. Iedereen is hier dan ook dagdagelijks mee bezig. Er zijn steeds meer software systemen die ondersteunen in de digitale customer journey binnen aftersales. Maar wat doet er nu echt toe en wat draagt hierin bij? Wat maakt dat die tevreden klant een SUPER tevreden klant wordt en blijft?

 

Bestaat dit uit de digitale contactmoment, de klantvriendelijkheid van de mensen of is is dit de croissants en het verse fruit wat klaar staat elke ochtend?

 

Een tevreden klant begint bij een goede basis. Het klantvriendelijk, professioneel aanspraken en je afspraken nakomen. Basisonderdelen die voor iedereen voor de handliggend zijn maar toch ingewikkeld blijkt. Met name het nakomen van de afspraken is in de praktijk lastiger dan we denken. 

 

Het komt nog te vaak voor dat een auto niet op tijd klaar is, er dingen WEL zijn uitgevoerd waar NIET om is gevraagd of dat er dingen NIET zijn uitgevoerd waar WEL om is gevraagd. Dit leidt uiteindelijk tot een ontevreden klant. Het is dus zaak om dit te voorkomen. Hieronder vind je 3 tips voor de basis van een SUPER tevreden klant.

 

Tip 1: Duidelijk proces en taakverdeling.
Zorg dat je de processen op orde hebt! Digitaal of met papier moeten de processen op orde zijn en moet iedereen binnen het proces weten wat er van hem of haar wordt verwacht. Op deze manier verklein je de kans op fouten.

 

Tips 2: Communiceer met 1 waarheid!
In de praktijk zien we vaak dat er verschillende waarheden zijn. Op het papier X staat A en papier Y staat B en Jan zegt C. Huh… Wat is het nou?? Miscommunicatie is snel gerealiseerd en vaak de oorzaak van fouten. Door je proces en werkorder te digitaliseren wordt de kans op miscommunicatie met ruim 70% verminderd.

 

Tips 3: Manage en overtref de verwachting!
Manage en overtref de verwachting van de klant. Zorg dat je de verwachting van de klant weet te managen. Wanneer dit een persoonlijke benadering is kun je hem overtreffen door de auto te wassen. Is er altijd vers fruit? Overtref hem met iets nieuws… Blijf innoveren en sta niet stil want dan ga je achteruit. Vraag je klant naar zijn verwachting.

 

Een SUPER tevreden klant niet door zijn verwachting waar te maken maar door deze te overtreffen!!

Share This