Onze service adviseurs zijn overbelast!!

 

De trend van de afgelopen jaren is dat iedereen meer data wil. De importeur, garantie afdeling, de marketing afdeling, de directie, iedereen. Maar iemand moet worden aangesteld om deze data te verzamelen bij de klant. 

En wie geven we deze opdracht? De service adviseur. Hij moet een extra formuliertje invullen, garantie dossiers aanvullen, nog een keer een extra check invullen, ROB invullen en toch nog een keer bellen.
We blijven alle werkzaamheden maar bij de service adviseur neerleggen maar klopt dat wel? 

De service adviseurs zijn het eerste aanspreekpunt voor de klant, bij aanname, reparatie toestemming en bij het ophalen van de auto. Het is van groot belang dat de ervaring van de klant met de service adviseur altijd optimaal is!

Wanneer deze ervaring minder is dan de klant verwacht, dan is de kans groot dat je je klant zal verliezen aan de naastgelegen werkplaats waar ze wel de juiste service krijgen van de service adviseur. 

Het is dus belangrijk om te kijken wat hun primaire werkzaamheden zouden moeten zijn. Welke taken dragen echt bij aan het verbeteren van het klantcontact en daarmee de klanttevredenheid. 

Wanneer een service adviseur TE VEEL werkzaamheden opgelegd krijgt en dus niet meer toekomt aan zijn primaire werkzaamheden, namelijk het OPTIMAAL bedienen van zijn klant en het op een juiste manier verkopen van reparaties en onderhoud, dan verlies je klanten en gaat je klanttevredenheid omlaag.

Erg belangrijk dus om goed te kijken naar de taak en rolomschrijving van je service adviseurs en herverdeel werkzaamheden om een juiste balans in klantcontact te kunnen garanderen. Het zal absoluut lonen.

Share This