Het gevolg van een slecht functionerende medewerker

Het gevolg van een slecht functionerende medewerker

 

Als jij jouw Aftersales team een cijfer mocht geven tussen de 1 en de 10 wat zou het zijn?

Wat is de afweging om ze dit cijfer te geven? Waarom geen 10? Wat doe jij eraan om ervoor te zorgen dat het wel een 10 wordt? Heb je wellicht een zwakke schakel in je aftersales team die je beter kunt begeleiden of laten trainen? Of….. moet er een moeilijke beslissing genomen worden en dien je afscheid te nemen van deze zwakke schakel?

De impact van een niet goed functionerende schakel is enorm. Vaak groter dan dat je er bewust van bent. Naast dat de werkzaamheden niet naar behoren worden uitgevoerd zorgt het ook voor irritatie binnen het team. Dit heeft uiteindelijk invloed op de prestaties van andere en remt de groei van de organisatie, in omzet of ontwikkeling.

Je kan het vergelijken met topsport. Je team bestaat uit de beste spelers van de wereld. Toch zijn er 1 of 2 speler die niet functioneren binnen het team. Dit beïnvloedt indirect, of je wil niet, je beste spelers. Hierdoor presteert je team niet meer optimaal. Je verliest wedstrijden en je wordt ingehaald door je concurrent. Je bent nu niet meer de nummer 1, maar nummer 2 of misschien wel nummer 3 of 4. Misschien word je zelfs wel gedegradeerd.

Topsport is een teamprestatie waarbij alle schakel binnen het team moeten kloppen en perfect moeten functioneren. Zo ook binnen de aftersales. Alle medewerkers dienen als een team te functioneren waarmee je de champions league kan spelen.

Vraag jezelf af; Streef ik naar de champions league of nemen we genoegen als bierteam?

Spoor je team aan om te streven naar het maximaal haalbare en je zult stap voor stap resultaat gaan behalen. 

Begin vandaag nog om van jouw team een 10 te maken!

Share This