Automotive aftersales loopt achter met marketing!

Automotive aftersales loopt achter met marketing!

Elke service adviseur of eventueel KCC medewerker herkent de volgende situatie: De offerte is klaar en je benaderd de klant met het geconstateerde meerwerk. Voor enkele punten zal je akkoord krijgen voor sommige punten zal de klant het werk uitstellen tot een later moment. Niet meer dan normaal. Maar wat doen we vervolgens met het uitgestelde werk?

 

Bij veel bedrijven zien we dat het uitgestelde werk, verrassing werk wordt. Er wordt niets meer mee gedaan tot het moment dat het zich presenteert. In onze ogen is dit een gemiste kans! 

 

En direct aanknopingspunt voor de volgende innovative stap binnen aftersales die veel retailbedrijven al hebben gemaakt!

 

Marketing automations binnen automotive aftersales… 

Veel internetshops en retailers zijn al zover. Door middels de verschillende software systemen data te verzamelen kunnen zij de klant op het juiste moment benaderen. 

 

Wanneer we informatie zoals, kilometerstand, rij trend, en uitgestelde werkzaamheden juist gebruiken kunnen we de klant op het perfecte moment benaderen. Bijvoorbeeld via een gepersonaliseerde mail uitnodigen voor nieuwe banden omdat de banden versleten zijn. 

 

Stilstaan in geen optie we moeten blijven innoveren!

Share This