Aftersales test positief op corona… Wat zijn de symptomen

Aftersales is positief getest op corona en we zijn allemaal overgeleverd aan de symptomen. De overheid heeft wederom een set maatregelen doorgevoerd en er zal nog wel een set volgen.

Maar wat zijn de symptomen die ervaren worden in aftersales?

  • Intern werk verschuift van nieuw naar gebruikt
  • Werkplaats aanbod loopt terug
  • Verzuim neemt toe
  • Werkdruk blijft in verhouding tot het aangeboden werk hoog

Maar er zijn ook andere symptomen;

  • Minder fysieke contactmomenten
  • Wens tot digitalisatie van de werkorder
  • Klant communicatie digitaal
  • Geen fysieke sleuteloverdracht meer

Maar hoe dienen wij om te gaan met deze symptomen of beter gezegd verandering

 

Corona versnelt de noodzaak tot digitalisatie

Een crisis heeft een extra groot effect op de bedrijven die bepaalde processen nog niet goed voor elkaar hebben. Waar sommige ondernemingen al bezig waren om te ontwikkelen moeten anderen nog beginnen. 

Met de komst van corona zijn ontwikkelingen in een versnelling komen te staan. Het aftersales proces dient verder gedigitaliseerd en gecentraliseerd te worden zodat er een sleutel innamepunt gefaciliteerd kan worden en de communicatie met de klant volledig digitaal kan gaan. Alleen op deze wijze is er een mogelijkheid te anticiperen op de krimp van het aantal gesleutelde uren en daarmee de teruglopende inkomsten. Door processen efficiënter te maken kunnen de maandelijkse vaste kosten omlaag, blijf je afstemmen op de veranderende situatie en blijft er bestaansrecht. 

Hoever zijn jullie in deze digitalisering? Heb je in- en overzicht van de te nemen vervolgstappen? Of zijn jullie nog niet gestart omdat je niet exact weet waar je moet beginnen?

WWHY! in Automotive heeft het “Digitaal Aftersales Stappenplan” ontwikkeld. Het stappenplan bestaat uit een eenvoudig overzicht met de stappen die je moet doorlopen om naar een volledig digitaal aftersales te gaan. Zo kun je precies zien waar je staat en welke stappen je nog moet maken!

Klik hier om het stappenplan te downloaden!

Wil je hier meer over weten? Of wil je een advies over welke aftersales ondersteunde software producten bij jullie digitaliseringsslag passen?
Mail dan naar: info@wwhy.nu

DIGITAAL AFTERSALES STAPPENPLAN

  • LinkedIn
  • Gmail
  • Facebook

Schrijf je in op de nieuwsbrief!

Share This