Automotive aftersales blog

Onze service adviseurs zijn overbelast!!

Onze service adviseurs zijn overbelast!!

Onze service adviseurs zijn overbelast!!   De trend van de afgelopen jaren is dat iedereen meer data wil. De importeur, garantie afdeling, de marketing afdeling, de directie, iedereen. Maar iemand moet worden aangesteld om deze data te verzamelen bij de klant. ...

In 3 stappen naar een hogere omzet

In 3 stappen naar een hogere omzet

In 3 stappen naar een hogere omzet   Er is inmiddels genoeg gezegd en geschreven over hoe vreemd 2020 was en we zullen nog wel enige tijd blijven spreken over de omzetten die gedraaid zijn. Maar hoe kunnen we er vandaag voor zorgen dat we morgen meer inzicht...

Papier maakt plaats voor de tablet

Papier maakt plaats voor de tablet

Papier maakt plaats voor de tablet Het is 2020 en Covid-19 steekt voor een derde keer dit jaar de kop op. Thuiswerken is nog nooit zo gebruikelijk geweest.  De zakelijke meetings vinden plaats middels een videoconnectie en men spreekt uitsluitend over Zoom-meetings en...

De perfecte werkorder voorbereiding en driehoeksoverleg

De perfecte werkorder voorbereiding en driehoeksoverleg

De perfecte werkorder voorbereiding en driehoeksoverleg In veel autobedrijven zijn de service adviseurs en magazijn mensen de hele dag bezig met het blussen van brandjes. Dit zijn problemen die ontstaan gedurende de dag die van te voren niet voorkomen hadden kunnen...

Stop met denken voor de klant! Leg een transparant advies voor

Stop met denken voor de klant! Leg een transparant advies voor

Stop met denken voor de klant! Leg een transparant advies voor Uit een recent onderzoek is gebleken dat de helft van de ondervraagde voertuigeigenaren nooit werd gevraagd om extra benodigde onderhouds- of reparatie diensten aan te schaffen. Uit dit onderzoek bleek dat...

De bandenwissel pitstop!

De bandenwissel pitstop!

De bandenwissel pitstop! Het winterseizoen komt er weer aan. Dat betekent dat we een extra contactmoment met de klant kunnen organiseren en de auto weer in de werkplaats hebben om de technische staat te onderzoeken. Wat doen jullie met deze ‘golden opportunity’?  Elke...

Schaalvergroting! Er schuilt een risico!

Schaalvergroting! Er schuilt een risico!

Schaalvergroting! Er schuilt een risico! Schaalvergroting is aan de orde van de dag. We hebben er in de automotive allemaal mee te maken en bijna niemand kan eromheen.  In de media zien we de ene na de andere overname, partijen fuseren en formules groeien.  Behoor je...

Wat maakt een verandering duurzaam

Wat maakt een verandering duurzaam

Wat maakt een verandering duurzaam Een duurzame verandering.. hoe maak je een verandering duurzaam. Een verandering binnen een bedrijf toepassen is niet altijd even makkelijk en hoe meer mensen er mee gemoeid zijn hoe moeilijker het wordt. De beslissing bij het maken...

Aftersales test positief op corona… Wat zijn de symptomen

Aftersales test positief op corona… Wat zijn de symptomen

Aftersales test positief op corona… Wat zijn de symptomen Aftersales is positief getest op corona en we zijn allemaal overgeleverd aan de symptomen. De overheid heeft wederom een set maatregelen doorgevoerd en er zal nog wel een set volgen. Maar wat zijn de symptomen...

Speciaal voor Autoline gebruikers

Speciaal voor Autoline gebruikers

Autoline gebruikers opgelet!Autoline gebruikers opgelet! De digitale werkorder oplossing van Claire Automotive Support heeft als eerste een gecertificeerde koppeling tussen Autoline en Claire. Dit biedt voordelen en efficiency slagen voor het autobedrijf.  ...