Automotive aftersales blog

Borgen van nieuwe werkwijze

Borgen van nieuwe werkwijze

Borgen van nieuwe werkwijze “Waarom zou ik deze nieuwe werkwijze blijven hanteren? We doen het al 40 jaar zo! “ In een eerdere blog over verandering gaf ik 8 tips hoe je verandering in je bedrijf kan begeleiden of inzetten. Deze tips dragen bij aan het begeleiden van...

8 Tips voor het begeleiden van een verandering

8 Tips voor het begeleiden van een verandering

8 Tips voor het begeleiden van een verandering In een autobedrijf is er eigenlijk altijd wel een verandering aan de gang. Zijn het geen nieuwe wensen of eisen vanuit een importeur, dan is het wel een nieuwe werkinstructie die men moet volgen. Hoewel dit veranderingen...

Klantcommunicatie van nu

Klantcommunicatie van nu

Klantcommunicatie van nu! Wat is de beste manier om met jouw klant in contact te komen? Elke klant heeft een eigen voorkeur om met een autobedrijf te communiceren. Tegenwoordig zijn er veel communicatiemiddelen tot onze beschikking. Er kan bijvoorbeeld gebruik gemaakt...

Verlagen van de werkdruk op de receptie

Verlagen van de werkdruk op de receptie

Verlagen van de werkdruk op de receptie   Waar de werkdruk in de werkplaats afneemt, is de service adviseur nog altijd een bezig bijtje en blijft de druk onverminderd hoog. Hun werkzaamheden blijven ondanks een rustigere planning bestaan. Denk hierbij aan; -...

Backoffice voor Aftersales, Ja of Nee?

Backoffice voor Aftersales, Ja of Nee?

Backoffice voor Aftersales, Ja of Nee? In onze gesprekken met onze klanten worden wij vaak om advies gevraagd rondom een (centrale)backoffice voor aftersales. Wij sparren graag mee met onze klanten en dit is dan ook een onderwerp waar we graag in mee willen denken.....

Binnenvallers zijn een zegen

Binnenvallers zijn een zegen

Binnenvallers zijn een zegen     Tijdens een aftersales optimalisatie traject dat wij hebben mogen doen, kwam ik in een interessant gesprek met een medewerker. Zij prezen zichzelf met een groot aantal klanten die te pas en te onpas kwamen binnenvallen voor...

Stappenplan voor een digitaal aftersales proces

Stappenplan voor een digitaal aftersales proces

Het stappenplan naar een digitaal aftersales proces Van een perfecte werkorder voorbereiding naar een digitaal aftersales proces. Wat zijn de stappen die je kunt doorlopen om een digitaal aftersales proces te krijgen. Sommige heb je wellicht al geïmplementeerd, andere...

10 voordelen van een perfecte werkorder voorbereiding

10 voordelen van een perfecte werkorder voorbereiding

De 10 voordelen van een perfecte werkorder voorbereiding Er is al veel gezegd en geschreven over een goede werkordervoorbereiding. Er worden hele consultancy trajecten opgezet om autobedrijven te leren en te controleren hoe ze een goede werkordervoorbereiding doen....

Optimale interne- en externe communicatie tijdens en na corona

Optimale interne- en externe communicatie tijdens en na corona

Optimale interne- en externe communicatie tijdens en na corona De manier van communiceren met klanten en collega’s veranderd. Door de komst van Corona hebben we allemaal te maken gekregen met een andere manier van communiceren. We moeten meer afstand houden, praten...

Onze service adviseurs zijn overbelast!!

Onze service adviseurs zijn overbelast!!

Onze service adviseurs zijn overbelast!!   De trend van de afgelopen jaren is dat iedereen meer data wil. De importeur, garantie afdeling, de marketing afdeling, de directie, iedereen. Maar iemand moet worden aangesteld om deze data te verzamelen bij de klant. ...